19. januára 2021
Originálne, kreatívne a s láskou robené doplnky, kvety na eventy aj do interiéru a … z PAPIERA!

Počuli ste už o papierových dekoráciách? Prístup a tvorba pani Zuzany Vám však stopercentne zmení pohľad práve na takéto doplnky.
Osviežte Váš event precízne urobenými papierovými dekoráciami od slovenskej značky.
Ako to všetko začalo? „Skrytá vášeň u mňa prepukla počas materskej dovolenky. Viem, niektoré mamičky štrikujú, hačkujú alebo vytvárajú rôzne iné krásne a užitočné diela. Ja som si vybrala papier a inšpiráciu z prírody. Všetko začalo záľubou zvanou “scrapbooking” alebo hra s papierovými zvyškami. Oslovili ma najmä ručne robené originálne pohľadnice na rôzne príležitosti. Priznám sa tie zdobené papierovými kvietkami sa mi páčia najviac. Takto som sa dostala k väčším kvietkom, papierovým kyticiam až obrovským papierovým kvetom, ktoré ručne tvorím od roku 2018.“

Čo samotný scrapbooking znamená? Táto technika vznikla v rovnakom období ako origami a jej výsledok je krásne detialne rpepracované dielo, ktoré vytvorí netradičnú dekoráciu napríklad aj do interiéru.
Na e-shope flowermade.sk nájdete kytice, interiérové dekorácie, originálne a luxusné darčeky, pohľadnice aj svadobné a eventové kolekcie. Nakoľko sa používa papier a nie živé kvety, takéto dekorácie môžete použiť znova alebo ich „posunúť“ ďalšej neveste/oslávencovil, čím ich hodnota neklesá. 🙂
V ponuke nesmú určite chýbať ani tematické produkty na Vianoce, Valentína ai. Nuž presvedčte sa sami pri pohľade na fotografie alebo priamo na stránke www.flowermade.sk .

5. júna 2020
Svadobná kytica – nebojte sa „umelých“ kvetov
Ako možno niektorí viete, moju svadbu som musela kvôli COVID-19 presunúť na budúci rok. Čo by nebola až taká tragédia, no niekoľko problémov s tým prišlo. Napríklad moja svadobná kytica. Pôvodný termín mal byť májový, nový je júnový. Kedysi som si povedala, že moja kytica bude z orgovánu, no nech sa páči, v júni je už orgován odkvitnutý. Začala som teda pátrať a v skupine na sociálnej sieti som narazila za výrobky od Art-soul.
Trochu som sa obávala, nakoľko konkurenčná a dosť známa značka mi poslala obrázok nie veľmi vkusného orgovánu, s ktorým pracujú a moja otázka/prosba na nákres či návrh bola zamietnutá. Bola som však milo prekvapená, nebol ani pracovný deň a Lenka, ktorá za touto značkou stojí, mi posielala návrhy sama od seba. Ak som sa opýtala na zmenu, šup už bol nový návrh. Komunikácia prebiehala naozaj expresne, poslať fotky kvetiniek, ktoré používa nebol najmenší problém.

Nikdy som nebola zástanca umelých kvetov, no v dnešnej dobe sú už možnosti rôzne. Umelé, ktoré nevyzerajú ako umelé, látkové, stabilizované, sušené, konzervované… Nakoniec Vám z toho vyjde nádherná neživá kytica za porovnateľnú sumu.
Výhody takejto kytice sú:
- trvácnosť (aj v prípade presunu termínu svadby ju máte vždy pripravenú)
- nezávislosť na ročnom období (máte svadbu v decembri a chceli by ste pivonky, nie je problém)
- cena (podľa použitých materiálov môže stáť rovnako či aj menej ako živé kvety)
- super vhodná pre alergikov a ľudí citlivých na výrazné vône niektorých kvetov
- možnosť predaja (nakoľko nepodlieha úskaliam času, ak sa rozhodnete, môžete ju predať)
Ako nakoniec dopadol môj výber kytice?
Keďže som bola celým prístupom aj komunikáciou milo prekvapená, nakoniec som sa rozhodla vybrať svoju vysnívanú kyticu a aj ostatné doplnky – venček do vlasov, pierka pre ženícha, svedkov a ocinov, náramky pre družičky a maminy a dokonca aj motýliky pre našich dvoch synov. Cena za celý set bola viac ako prijateľná.
A aký je príbeh značky Art-soul v skratke?
– Lenka Čiripová: „Ja staviam na tom, že kvety rozdávajú radosť a lásku, a presne to chcem odovzdávať aj ja.“

Z vášne ku kvetom sa stal pomaly splnený sen. Vďaka svojej odvahe a odhodlaniu sa táto mladá dáma v roku 2018 rozhodla ísť naplno do výroby kvetinových doplnkov. Za podpory rodiny a manžela získavala stále viac priaznivcov. Nasledovalo prvé veľké fotenie a spolupráca s dizajnérmi. Tento rok ste Lenku mohli stretnúť napríklad na svadobnej výstave v Prešove.


2. apríla 2020
Svadba v čase Corony
Ďalší článok mal byť o svadobnej degustácii, ktorú sme mali absolvovať v rámci nášho Projektu svadba. Ako však správne tušíte, naša svadba sa musela presunúť kvôli pandémii vírusu.
V jednom z minulých článkov sme písali, aké rôzne škrty môžu nastať, no napríklad i takýto. Napíšeme Vám teda, ako postupovať, ak ste aj Vy mali mať svadbu v mesiacoch, kedy svetom zúri táto choroba.
V podstate máte tieto možnosti:
- svadbu nechať v pôvodnom termíne, no urobiť ju len so svedkami niekde na úrade (ak ešte povoľuje obrady, pozor, niektoré obce obrady zakázali)
- svadbu skúsiť presunúť na iný termín v tomto roku (budú Vám ponúknuté štvrtky, nedele a podobne, no ak je Vaše miesto svadby veľmi obľúbené, netešte sa, ružové to vôbec nebude, v prípade menej vyťažených priestorov je možné, že si uchmatnete termín, ktorý sa Vám bude páčiť ešte tento rok)
- svadbu urobiť v inom termíne a na inom mieste
- svadbu presuňte na budúci rok, najmä ak ste túžili po svadbe pri peknom počasí a v exteriéri (tu však pozor, vyťažené miesta majú i rok vopred rezervované termíny, tak netreba dlho čakať)
- svadbu zrušte úplne, po prípade na dobu neurčitú (túto možnosť neodporúčame, predsa len ste sa rozhodli spečatiť svoj vzťah a bola by škoda do nechať plynúť do stratena)
My sme sa rozhodli pre možnosť presunutia svadby na rok 2021, prečo?
- priestor je veľmi vyťažený a tento rok nebola voľná sobota skôr ako na konci októbra, nakoľko máme hostí aj mimo SR, ktorí budú cestovať, sobota je jediná voľba
- chceli sme svadbu v teplom počasí a vonku, takže tento rok nebola šanca
- miesto, ktoré sme si vybrali si chceme nechať, nakoľko spĺňa všetky naše kritériá
- nie je isté, či budú tento rok a kedy otvorené hranice SR a štátov, z ktorých máme hostí
- v neposlednom rade je momentálna finančná situácia otázka, to sa týka nás i hostí (tí majú náklady na oblečenie, cestovanie, dary ai.)
Ako postupovať v prípade presunutia svadby
Keď sa už zmierite s touto možnosťou, je čas konať. V nasledujúcich bodoch Vám popíšem, ako sme postupovali my.
- Výber nového termínu
- Nahlásenie na matrike/ v kostole
- Kontaktovanie dodávateľov
- Kontaktovanie hostí
- Rozhodnutie o oznámeniach
- Čas na ďalšie plánovanie
Výber nohého termínu
Ako sme radili aj v minulých článkoch, pri výbere termínu sa riadite svojimi požiadavkami. V prípade presunu termínu najskôr oslovte vedenie miesta, ktoré ste si vybrali na svoju svadbu. Ak budete mať šťastie a nižšie nároky, ujde sa Vám termín ešte tento rok. My sme museli voliť už rok 2021, vybrali sme si vhodný termín a podpísali novú zmluvu, to je potrebné, aby všetko platilo. Dohodli sme sa i na presunutí zálohy, teda nebudeme nič navyše platiť. Čo sa týka zálohy a presunu termínu, väčšina prevádzkarov/majiteľov priestorov je ochotná preložiť všetky zálohy na nový termín, je to však ich dobrá vôľa, po prípade sa pozrite do podmienok, ktoré máte v podpísanej zmluve.
Nahlásenie na matrike/ v kostole
Teraz už máte nový termín, treba ho však oznámiť na všetky strany, ktoré sú vo Vašej svadbe zapojené. Jednou z nich je i matrika či kostol. Toto treba riešiť tiež s dostatočným predstihom. Zrušte im pôvodný termín a nahláste nový. Či už máte obrad na úrade/ v kostole, alebo na mieste konania svadby, zmena a potvrdenie nového termínu je veľmi dôležitou záležitosťou.
Kontaktovanie dodávateľov
Dodávateľov, ktorí sa podieľajú na uskutočnení Vašej svadby môže byť hneď niekoľko, spomenieme tých najčastejších:
- catering (ak neposkytuje priamo prevádzkar priestorov)
- ubytovanie (ak neposkytuje priamo prevádzkar priestorov)
- výzdoba (ak neposkytuje priamo prevádzkar priestorov)
- fotograf (po prípade i fotobúdka)
- kameraman
- DJ, kapela, technici (napríklad dodávatelia osvetlenia)
- čepčenie
- animátori
- vizážistka, kaderníčka, barber pre pánov
- doprava pre hostí
- objednávky na mieru, pozor najmä ak ste si niekam chceli napísať termín svadby (obrúčky, svadobná kniha ai.)
- tlačoviny (čo zostane rovnaké, môžete nechať, ale meniť sa bude pravdepodobne menu, zasadací poriadok…)
- kytica
- svadobná torta, candy bar, výslužky (ak neposkytuje priamo prevádzkar priestorov)
- svadobné šaty (dohodnúť i nové skúšanie, ak by sa niečo zmenilo na postave nevesty)
- bar servis
Dôležité! Ak sú veci, ktoré sa meniť nebudú, napríklad pierka pre hostí, ktorých počet sa dá odhadnúť a náklad na kus nie je až tak veľký, nerušte objednávky. Pomôžete tak v týchto ťažších časoch dodávateľom, ktorí sú radi každej uhradenej faktúre.
Všetkým dodávateľom nahláste zmenu, zrušte rezerváciu pôvodného termínu a rezervujte si nový, ideálne aj s podpisom novej zmluvy a presunom záloh (ak sa Vám podarí mať na všetko rovnakých dodávateľov, vrátenie záloh nežiadajte, nebudete na to musieť myslieť v budúcnosti a dodávateľom nepribudne problém s vrátením peňazí).
Kontaktovanie hostí
Momentálne každý chápe, aká je situácia. I napriek tomu je potrebné dať vedieť všetkým hosťom zmenu Vašej svadby. V tejto situácii môžete voliť formu e-mailu, SMS správy, správy cez sociálne siete, aplikácie, rozhovor cez telefón, po prípade i poštu. Hosťom ba ste mali dať vedieť najmä tieto veci:
- informácia o zrušení termínu
- informácia o novom termíne, čase i mieste (ak sa menili i tie)
- informácia o zrušení ubytovania (ak si vybavovali sami, aby si zrušili, ak ste im vybavovali Vy, informácia, že je zrušené)
- informácia o potvrdení (do kedy majú poslať potvrdenie účasti a počet osôb, ktoré sa na svadbe v novom termíne zúčastnia)
- iné špecifiká (napríklad či majú záujem o rezervovanie ubytovania)
Je dobré sa potom hosťom mesiac či dva vopred ešte pripomenúť a overiť si skutočné počty a požiadavky (napríklad na stravu – alergie…).
Rozhodnutie o oznámeniach
Už asi tušíte, že pôvodné oznámenia nebudú veľmi potrebné. Sú viaceré možnosti, ako s touto situáciou naložiť.
- prepísať dátum na oznámení ručne (ak ste ich ešte neposlali), nie je to však veľmi estetické
- dať vyrobiť nové oznámenia (ak ich ešte nemáte vytlačené, šikovný grafik prepíše dátum raz-dva, ak ich už vytlačené či poslané máte, musíte počítať s nákladom na novú tlač a poštovné)
- zmeniť s grafikom len dátum a oznámenia posielať elektronickou formou
- nemeniť nič a zmenu ohlásiť len správou alebo telefonátom (tu však riskujte, že hostia zabudnú termín, nebude sa im chcieť hľadať v histórii správ a budú Vám stále volať kvôli informáciám)
Čas na ďalšie plánovanie
Jednou z mála výhod presunu termínu je čas, ktorý získate. Môžete si teda v pokoji pozrieť ponuku, rozplánovať si veci podľa času, ktorý máte teraz navyše, ak si vyrábate niečo sami, tak nebudete v časovom strese.
My sme sa s novým termínom svadby už zmierili a tešíme sa na budúci rok. Ak by ste potrebovali poradiť, ako postupovať vo Vašom prípade, neváhajte nás kontaktovať, radi Vám pomôžeme. A nebojte sa, náš Projekt svadba je síce posunutý, ale aktuálne informácie o svadobných prípravách Vám budeme na blogu písať, keďže v našom tíme máme aj Projekt svadba 2, a teda druhú nevestu, ktorej termín sa snáď nepresunie a ostane pekne krásne v tomto roku. 😉

28. januára 2020
Projekt svadba č. 2 – Pozor na háčiky
Chcete mať svoju vysnívanú svadbu, nejdete na ryby, háčiky ani nechcete, ani nepotrebujete, no nie je vylúčené, že na ne narazíte.
Prečo to píšem takto skoro na začiatku? Nuž, aby ste sa pripravili, niekedy nejde všetko podľa predstáv.
Prípad prvý – zmena vedenia
Zaplatili ste zálohu, tešíte sa z termínu a miesta, ostatné veci zatiaľ nechávate na neskôr. V tom Vám zavolá niekto z priestoru, kde máte mať svadbu so správou, že podmienky sa zmenili. A Vy rozmýšľate či je to vôbec možné. Vec, ktorá bola Vašou prioritou sa zrazu ocitla na black liste daného priestoru. Ak máte dostatok času na odvolanie miesta, gratulujeme, horší prípade je, ak do svadby zostáva len pár mesiacov a na zmenu miesta a dátumu už nie je čas. Mnoho „šikovných“ manažérov sa spolieha práve na toto, že nebudete mať inú možnosť a svadbu zorganizujete aj tak u nich, aj keď Vám dajú celkom iné podmienky.
Ako sa snažiť tomuto vyvarovať? Neplaťte zálohu pred podpisom zmluvy, kde budú presne určené podmienky, aj s dodatkom, že platia aj v termíne Vašej svadby, aj keď prevádzkovateľ neskôr zmení ceny, dodávateľov ai. Hodili by sa i nejaké drsnejšie body, no to by Vám asi len ťažko prešlo na strane prenajímateľa priestorov.
Prípad druhý – matrika
I keď by ste si termín na matrike mali rezervovať vopred, dokonca si ho overiť ešte pred podpísaním a zaplatením zálohy, môže sa stať, že budete v situácii, kedy máte prípravy v plnom prúde a uvedomíte si, že na matrike nie je dostupný žiaden kompetentný človek, ktorý by Vás v želaný čas zosobášil.
Dá sa to riešiť preložením času obradu, ak je to v rámci jedného dňa, stále to nie je katastrofa. Ak však v daný deň nie je priestor pre žiadny oficiálny obrad, máte ešte inú možnosť veci napraviť. Na obrad si prizvite ešte jednu osobu, s ktorou ste pôvodne neplánovali. Herca, nie pre publicitu, nie pre potešenie hostí, ale preto, aby Vás oddal. Fingované obrady nie sú ničím výnimočné. Najskôr sa zosobášite na úrade podľa platných zákonov a oficilít a na svadbe sa budete usmievať na sympatického „oddávajúceho“.
Má to aj niekoľko výhod, s dohodnutým „oddávajúcim“ si môžete prejsť reč, ktorú bude hovoriť, bude osobnejšia a presne podľa Vašich želaní. V prípade, že sa beriete v inej časti krajiny a nie ste zrovna fanúšikom nárečia a prízvuku, herec to za Vás vyrieši. Obávate sa staršieho pána či pani s vypadanými vlasmi, zubami, nepríjemným hlasom? Herec to za Vás vyrieši. V neposlednom prípade nebudete musieť riešiť delegovanie obradu a iné papierovačky, s ktorými sa môžete stretnúť ak sa nebudete sobášiť v mieste trvalého bydliska jedného z Vás.
Prípad tretí – dodávatelia
Ak si organizujte svadbu sami, môže sa Vám stať, že Vám na poslednú chvíľu niektorí z dodávateľov služieb oznámi, že nebude môcť svoje záväzky voči Vám splniť, môžete sa oháňať zmluvami, pokutami, no stále Vám bude chýbať daná služba. Pre tento prípad je dobré mať v zálohe kontakty na dodávateľov z rovnakej oblasti. Samozrejme, ak sa to stane týždeň pred svadbou, môžu mať už vybookované termíny, no aspoň budete vedieť, kde to skúšať a nebudete musieť tráviť čas vyhľadávaním v čase, kedy by ste mali už situáciu riešiť.
A čo v prípade, že Vám svadbu organizuje agentúra? Je prácou každej agentúry, aby si takéto prípady ošetrila a situáciu vyriešila tak, aby si ju klient ani nevšimol. Nie vždy je to však možné, v tomto hraničnom prípade musí agentúra klientovi problém vysvetliť a ponúknuť mu alternatívy, s ktorými bude súhlasiť.
Prípad z praxe: Na svadbe klientov mal byť ohňostroj, všetky žiadosti boli riadne vyplnené a poslané. Slovne bol prisľúbený súhlas po zaplatení poplatkov. Týždeň pred svadbou však mesto zmenilo názor, čo teraz? Nestačilo povedať, prepáčte, ohňostroj nebude, aj keď to nei je chyba agentúry. Klientovi boli ponúknuté viaceré možnosti náhrady. Vyhrala nakoniec ohňová show, ktorú si nevesta zamilovala ešte viac ako pôvodný ohňostroj.
Prípad štvrtý – hostia
Tento háčik nijako neovplyvníte, ani sa na neho dostatočne nepripravíte. Nepríde tridsať hostí, pretože im ochoreli deti, stráženie, domáci miláčikovia? Nuž ak sa Vám nepodarí upraviť počty jedál, prebytky si zabalíte. V niektorých situáciách však môžete včas zakročiť.
Bojíte sa hádky bývalých kamarátov? Neposaďte ich blízko seba, ideálne ak medzi nich dáte takzvané rozptyľovače, osoby, ktoré sa s nimi zabavia a v prípade nezhody ich ukľudnia. Obávate sa opileckých výstupov niektorých hostí? Vopred sa dohodnite s niektorým z mužov, aby zostal triezvy a takýchto rozšafníkov nenápadne upratal. Ak máte vodiča niekorého z kamarátov či príbuzných, nenápadne mu túto novú funkciu posuňte.
Toto sú najčastejšie háčiky, s ktorými sa môžete stretnúť, nie sú však jediné. Stačí sa riadiť heslom, že čo ide napraviť vopred, sa skúste vyriešiť a čo sa nevydarí v deň svadby už neriešte a svadbu si užite aj bez presného počtu kvetov vo svadobnej kytici. 🙂

15. mája 2019
Projekt svadba č.1 – Ako začať?
Po vytúženej otázke a odpovedi je tu realita plánovania svadby. Kde a ako začať? Na čo treba myslieť? Čo je dôležité a čo vieme vyriešiť operatívne a na poslednú chvíľu? Na blogu v Projekte Svadba Vám postupne odhalíme všetky procesy, na ktoré by ste nemali zabudnúť. ☺
Začíname!
Azda každému napadne ako prvé vybratie si termínu a mieste. Áno, tieto dve veci sa musia vyriešiť čím skôr, mesiac má predsa len pár sobôt a miesta sa rýchlo míňajú. Na hľadanie a výber termínu a miesta si nechajte pokojne 9 – 12 mesiacov pred svadbou. Ak by ste chceli svadbu „mimo sezónu“, stačí Vám i menej, no istota je istota.
Niečo je však ešte dôležitejšie. Zoznam hostí. Zvláštne? Upraví sa? Zistíte neskôr? Možno áno, ale miesto nenafúknete. Nestrácajte čas s výberom miesta, kým neviete aspoň orientačne počet hostí. Kapacity priestorov na svadobné hostiny sa zväčša rozdeľujú podľa počtu hostí na 40/60/80/100/ 100 plus. Vysnívate si miesto, zamilujete sa do neho a potom zistíte, že sa tam polovica hostí nezmestí. Zbytočne budete sklamaní a každý ďalší výber budete porovnávať s Vašou prvou voľbou, ktorá je však nereálna.
Veľmi dôležité pri výbere termínu a miesta je to, akým smerom chcete, aby sa svadba uberala. Honosná hostina v interiéri/záhradná párty/kombinácia interiéru i exteriéru? Pri svadbách vonku sa odporúčajú stabilnejšie mesiace kvôli počasie, tiež však nie je dobré mať hostinu vonku ak je 38 stupňov, čiastočné zastrešenie, stan či stromy sú v tomto prípade nevyhnutnosťou. Rozpočet na svadbu je tiež veľmi smerodajnou informáciou.
Všetko si píšte
Máte predstavu? Šup s ňou na papier. Máte podmienky, ktoré musí dané miesto spĺňať? Nezabudnite si ich napísať. Ušetríte si tak čas pri výbere miesta a eliminácii nevhodných adeptov. Základné informácie, ktoré by ste si mali zistiť vopred sú:
– kapacita
– možnosť obradu/ hostiny vonku/vo vnútri
– čo si môžete doniesť vlastné a za aký poplatok
– čo ponúka samotný priestor a podmienky z jeho strany
– cenová ponuka
– voľné termíny
Krok za krokom
Ak máte už napísaný zoznam hostí, môžete sa pustiť do prieskumu miest. Chcete mať svadbu v blízkosti bydliska? Chcete čo najmenej hostí „nútiť“ do dlhej cesty či ubytovania? Rozhodnite sa radšej vopred. Vyberiete si pár adeptov, ktorí spĺňajú Vaše podmienky, skvelé. Zistite si nezáväzne cenovú ponuku a voľné termíny vo Vami zvolenom období a dozviete sa, či ste cenovo ešte v norme, alebo je to už nad Vaše možnosti financovania.
Podmienky sedia, ceny sedí, termín sedí, skvelé. Je čas na návštevu priestorov, aby ste si pozreli priestory aj osobne. Stretnutie s personálom a ochutnávka jedál je tiež veľmi dobrým pomocníkom pri výbere miesta.
Po tomto procese by ste mali mať jedného alebo viacerých favoritov, potom už len definitívne porovnanie a výber. Váš výber treba potvrdiť, zarezervovať si záväzne miesto, po prípade zaplatiť zálohu (záleží, ako to má daný priestor určené).
No čo ak ste si vybrali miesto a iné nechcete, no kapacita je malá? Samozrejme, každý má svoje predstavy a niekedy je ťažké od nich upustiť. Vtedy je na mieste sa zamyslieť či chcete svadbu na vysnívanom mieste, alebo svadbu so všetkými priateľmi a rodinou, ktorých máte na zozname. Jednou možnosťou je pozvanie kamarátov po večerných hodinách, no ak ani to nestačí, budete si musieť určiť, čo je pre Vás prioritou. Vždy však voľte možnosť, ktorá urobí Vás šťastnými. Svadbu by ste si mali užiť a nie vyčítať si s odstupom času, že ste mali niečo urobiť inak a dať na vlastnú intuíciu a priania.
Ako teda postupovať v skratke?
– výber termínu (ročné obdobie, mesiac)
– orientačný počet hostí
– výber miesta (viac možností)
– rezervovanie miesta a dátumu
– zaplatenie zálohy
V okolí každého mesta je skutočne veľa možností na usporiadanie krásnej svadby, radi Vám pomôžeme s výberom miesta a zistíme za Vás všetky potrebné informácie, stačí nás len kontaktovať.

29. apríla 2019
Projekt Svadba
Vždy som si hovorila, že ak ma raz niekto požiada o ruku, svoju svadbu si organizovať určite nebudem. A presne tak, ako som kedysi dávno vravela, že isto nebudem mať Východniara (áno, predsudky rodenej Bratislavčanky, uznávam), tak presne tak isto si svoju svadbu organizuje, samozrejme ešte aj s tým Východniarom 🙂 .
Rozhodla som sa preto založiť „Projekt Svadba“ a oživiť trošku náš MM Blog (na ktorý nebolo pri pracovných záležitostiach tak veľa času), kde budem Vám milé nevesty a ženísi postupne odhaľovať, na čo všetko sa treba pripraviť, pekne krok po kroku, presne tak, ako to budem riešiť ja v reálnom svete, v reálnom živote eventovej agentky a matky čoskoro už dvoch synov.
Ako to celé začalo?
Svadba, sen takmer každej ženy, samozrejme, aj môj. Až do kým som nespoznala svojho drahého. Od začiatku sa vyjadril, že svadba nie je nič pre neho, jasné, veď to dám, presviedčala som sama seba. Aj keď som jeho myšlienku vstrebávala, občas sa vyskytli hádky, kde som toto vytiahla, úplne bez rozmýšľania a argumentov, len tak v návale kadečoho. O to viac som bola prekvapená, keď pri Domaši pokľakol a opýtal sa. Skoro mi aj slza vyhŕkla, ale nechcela som byť ako z romantického filmu pre násťročných.
Síce sme si povedali, že s prípravami začneme až neskôr, nakoľko máme rok a pol čas, no v mojej hlave sa už začali vynárať rôzne miesta vhodné na svadbu atď. Čoskoro sa teda začal kolotoč, o ktorom bude celý Projekt Svadba. Máte sa na čo tešiť a sebe želám pevné nervy. 🙂

13. marca 2017
Rozlúčka so slobodou pre nevestu: Deň D
Ak ste sa už postupnými plánovacími krokmi dostali až ku samotnému dňu konania rozlúčky, je čas si ju patrične užiť.
Pre jednoduchosť organizovania je dobré mať zvolení tím, ktorý sa bude starať o to, aby všetko dobre klapalo počas celého programu. Distribuovanie povinností medzi členky rozlúčky (kamarátky nevesty) je viac ako praktické. Rozdelenie činností príprav by mohlo vyzerať napríklad takto:
- osoba číslo 1: kontrola výzdoby
- osoba číslo 2: kontrola občerstvenia
- osoba číslo 3: zaobstaranie darčeka pre nevestu (tipy v minulom článku)
- osoba číslo 4: koordinácia pozvaných
- osoba číslo 5 (po prípade, všetky ostatné dámy): vyzdvihnutie budúcej nevesty a zaistenie jej prepravy na miesto konania, ak sa jedná o prekvapenie treba dbať na absolútne mlčanie a neodpovedanie na zvedavé otázky ☺
Keď sú už všetci na mieste, všetky kroky sú zabezpečené, aktivity naplánované…. ostáva už len posledná rada. Užite si s nevestou tento deň, urobte si nezabudnuteľné chvíle plné spomienok, ktoré budú vo Vašej pamäti ešte veľmi dlho.
Extra tip: Ráno si radšej skontrolujte fotografie v mobiloch či fotoaparátoch, poposielajte si ich navzájom a po prípade prekonzultujte cenzúru so všetkými zúčastnenými.
Chceli by ste zveriť prípravy na tento deň profesionálom a užiť si ho bez starostí? Stačí nás kontaktovať a všetky povinnosti a bezproblémový priebeh akcie radi zabezpečíme práve my.

3. marca 2017
Rozlúčka so slobodou pre nevestu: Darček pre nevestu
Okrem spomienok, fotografií či naopak menšieho pamäťového okna si nevesta už tradične vezme zo svojej rozlúčky so slobodou i milý darček. Môže sa pritom jednať o niekoľko jeho typov. Vec, zážitok či samotná rozlúčka ako prekvapenie či bez finančného spolu prispievania. V tomto článku uvedieme z každého typu pár príkladov.
Darovanie čohokoľvek budúcej neveste dáva veľký priestor pre fantáziu. Medzi pozvanými sú z pravidla jej kamarátky, rodina a známi, teda ju dobre poznajú. Kolegyne z práce môžu mať však inú predstavu ako sesternica z druhého kolena, preto si treba vyčleniť dostatočný čas na výber a kúpu darčeku.
Keď ste sa rozhodli pre darovanie hmotného daru, máte tiež niekoľko klasických možností:
- zvodná bielizeň na prvú svadobnú noc
- niektorá z tradičných súčastí „vybavenia“ nevesty (nové, staré, požičané, modré)
- vtipná kniha či príručka o manželstve (momentálne sú v móde podobné príručky z čias komunizmu, vychytávky z nich už len tak niekde nenájdete)
- vec, ktorá ju odlíši na samotnej rozlúčke, napríklad podväzok, tričko, šerpa, odznak, korunka… všetko dostupné s klasickým i vlastným dizajnom
- pokiaľ je nevesta trošku odvážna, v možnostiach pribudnú i veci s ľahkou erotickou tematikou
- niečo čo priamo súvisí s jej záľubami, túžbami či niečo čo viete, že potrebuje
- mix spomenutých darčekov v peknom väčšom balení (darčekový box pre nevestu, radi Vám ho na mieru pripravíme)
Pri výbere darčeka, ktorý je pre nevestu zážitkom sa omnoho viac vychádza z jej záľub. Zážitky spojené so športom, relaxom, jedlom, kozmetickým rozmaznávaním sú na trhu veľmi bežné a ak budete mať šťastie, na zľavových portáloch môžete čerpať nielen inšpiráciu, ale i zakúpiť samotný poukaz. Veľmi precízne však čítajte recenzie a dbajte na dobrý výber, ak sa do tejto možnosti púšťate bez predošlej skúsenosti či pomoci odborníkov. Darčekom i zážitkom pre nevestu môže byť aj striptíz priamo počas konania rozlúčky (dajte však pozor na to, aby sa tento darček páčil hlavne neveste a nie len hosťom).
Ak chcete urobiť celú rozlúčku so slobodou pre nevestu ako prekvapenie, bude to vyžadovať dobrú prípravu. Nenápadné zisťovanie želaného zoznamu pozvaných, obľúbené miesta či aktivity… Všetko v najväčšej tajnosti. Práve pri tejto možnosti je vhodné zvoliť tím, ktorý bude celú rozlúčku pripravovať a rozdeliť povinnosti. Pre úsporu času i energie Vám my z MMevent radi pripravíme rozlúčku so slobodou na mieru.
Tip na záver: Pri všetkých možnostiach je dobré vopred sa dohodnúť s pozvanými (nielen s účastníkmi, niekedy chcú na darček prispieť i tí, ktorí sa na rozlúčku nemôžu dostaviť) o výbere a finančnej čiastke, ktorá by vyhovovala všetkým, ktorí sa chcú pripojiť k spoločnému darčeku. Samozrejme pri príprave a organizovaní má hlavný organizátor všetky potrebné kontakty na hostí, preto by nemal byť problém urobiť menší dotazník na internete, kde by všetci mohli napísať svoj návrh.

Ďalším krokom pri plánovaní rozlúčky so slobodou sú konkrétne témy a aktivity, ktoré tento event urobia nezabudnuteľným. V prvom rade treba myslieť na priania nevesty. Veľa vecí sa bude odrážať od toho, ako budú na seba jednotlivé aktivity nadväzovať.. Poďme si teda najskôr uviesť pár vhodných tém, ktoré by mohli byť základom pre celú rozlúčku so slobodou.
Témy:
- Sex v meste
- Retro
- Swing
- Filmové hviezdy/Hollywood
- Francúzska elegancia
- Divoká babská jazda
- Disco
- Hippies
- Námornícka tematika
- Tie roky …
- Havaj
- iné: ak má nevesta špecifickú záľubu alebo profesiu
Charakter akcie:
- príjemne strávený čas
- divoká párty
- wellness (relax a oddych)
- športový deň
Aktivity vhodné na rozlúčku so slobodou:
- piknik v prírode
- čaj o piatej
- spoločný obed/večera
- slávnostný brunch
- filmový maratón
- rôzne športy – netradičné napr. laser game, raft, zorbing (treba myslieť na to, čo je pred a po športovej aktivite, ak by došlo k úrazu, namočenie oblečenie, rozmazaniu líčenia atď.)
- tour de bar
- grilovanie na lodi
- wellness pobyt alebo len procedúry
- degustácie – rum, čokoláda, šampanské…
- karaoke
- striptíz
- koncert (ideálne vo VIP zóne)
- zábavné tematické fotenie
- škola varenia
- účasť na festivale
- iné podľa záľub nevesty (výlet, turistika, vodné aktivity, rôzne workshopy, yoga time…)
Ak si v prvom kroku zvolíte tému, prispôsobte jej aj aktivity a výzdobu, štýl občerstvenia a darček pre hostí i nevestu. Ak sa bude rozlúčka konať celý deň, aktivity by mali nadväzovať a byť prekladané aj pauzami na občerstvenie.
Tip na záver: Aby ste ulahodili väčšine pozvaných, vytvorte si na internete dotazník, kde sa bude dať hlasovať o aktivitách.

19. apríla 2016
Rozlúčka so slobodou pre nevestu, krok č. 3
V predošlých krokoch sme si už uviedli koho pozvať, na aký dátum a aká bude dĺžka trvania rozlúčky so slobodou. Teraz je potrebné zamyslieť sa nad témou a druhom akcie. Je dobré poradiť sa s ostatnými, viac hláv dokopy má niekedy svoje výhody. Vždy treba myslieť na preferencie nevesty. Nepôjdete na divoký žúr do barov, keď nevesta nepije alkohol, netancuje a nemá rada zaplnené priestory. V prípade celodennej (alebo viachodinovej) rozlúčky je možné nakombinovať program tak, aby svojím spôsobom vyhovoval všetkým zúčastneným. Čo takto doobedný piknik, následne trošku aktivity (laser game, balónový paintball, raftovanie ai.) a večer grilovanie na lodi, drink v príjemnom prostredí obľúbeného podniku? Téma akcie (ak sa rozhodnete pre jednotný smer) by sa mala odrážať aj na programe, výzdobe, občerstvení, darčeku pre nevestu… jednoducho na všetkom. Ak je určená téma, aj program sa jednoduchšie vyberá, hlavne v prípade ak máte veľa možností a neviete si rady. Zvolením témy Vás zaiste niečo vypadne a niečo sa dostane do popredia.
Tip na záver: Pekné a premyslené ladenie celej akcie dodá rozlúčke so slobodou jedinečnosť a šmrnc.
P.S.: V Ďalšom článku sa budeme podrobnejšie venovať témam a možným aktivitám. Máte sa na čo tešiť. 🙂